torsdag 20 oktober 2016

i det Enkla bor det Vackra ~ Simple and Beauitful

there is a translator to the right
jag tycker verkligen gamla Brännvinsflaskor.....
sådana vackra arbeten...
Brännvin användes förr både som medicin och rusdryck....
ofta blandades det  i olika kryddor, såsom Johannesört.
Johannesört heter "Hypericum" på latin.... och kallades i folkmun för "Pirkum"
hade man druckit mycket "Pirkum"... så blev man på "Pirkalurven"...
Såååååå var det med det uttrycket :)

nu börjar Rosensäsongen gå mot sitt slut.....
men än blommar det här och där...

Visst är Rosen helt otrolig....... Blommar från Maj till November.....
Nu tycker jag det är roligt med annat än ROSOR.... speciellt med allt julpyssel som kommer.
men jag vet också att direkt efter jul börjar jag längta igen......

jag måste visa en del av Årets skörd.. av Djungelgurkor....
visst är dom söta?
men kanske finare att se på än att äta....tyvärr...

kram kram 
Håkan

2 kommentarer: